Strefa czasowa UTC+1godz.


Dzisiaj jest 20 kwie 2018, 21:18



Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Warcraft] Khazadzi (Dwarf's)
Post: 26 sty 2016, 12:23 
Obywatel
Offline
Reputacja: 0
Rejestracja: 25 sty 2016, 20:11
Posty: 13
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
„Mój pierwszy Krasnolud”
porady dla początkujących

Masz zamiar zrobić Krasnoluda? Nigdy wcześniej nie grałeś tą rasą? W takim razie dobrze trafiłeś! Znajdziesz tu podstawowe informacje oraz zasady dotyczące gry Krasnoludami.
Ponadto w spoilerach jest treść, która pozwoli wam na zagłębienie się w temacie na ponad podstawowy zakres wiedzy :).

Klany – Krasnoludzkie Klany

Wśród Krasnoludów występuje podział na klany. Każdy klan mieszka gdzie indziej. Posiada własną stolicę i przywódcę. Przedstawiciele klanów różnią się od siebie pod względem wyglądu, kultury oraz odmiennych relacji z innymi.
Spoiler:
Krasnoludzkie Klany

Obrazek

Krasnoludzkie społeczeństwo dzieli się na klany, klan = rodzina, wszystkie wielkie klany rozgałęziają się na małe. Do znanych klanów należą:
I. Klan Żelaznej Kuźni(Ironforge clan) - prawdopodobnie pierwotny klan krasnoludów, który wyewoluował z Ziemnych
1. Klan Miedziobrodych (Bronzebearf clan)
- Klan Kamiennej Ręki (Stonefist clan) - mały klan krasnoludów z Ironforge
- Klan Zniszczonego Kowadła (Anvilmar clan)- klan przodków Wielkiego Króla Modimus Anvilmara, mają stałe miejsce Senacie Żelaznej Kuźni
2. Klan Dzikiego Młota (Wildhammer clan)
- Klan Burzowej Piki (Stormpike clan) - klan zamieszkujący głównie w Górach Alterac, wewnątrz „doliny Alterac”, posiada związki zarówno z krasnoludami Miedziobrodymi jak i Dzikiego Młota
3. Klan Ciemnego Żelaza (Dark Iron clan)
- Klan Kuźni Losu (Doomforge clan) – pod klan zamieszkujący Głębiny Czarnej Skały
- Klan Kuźni Gniewu (Angerforge clan)
- Klan Szału Kowadła (Anvilrage clan)
- Klan Cienistej Kuźni (Shadowforge clan)
II. Urodzeni z Mrozu (Frostborn)
III. Krasnoludy Żelaza (Iron Dwarves)

Klan Miedziobrodych

Klan Miedziobrodych to drugi z najliczniejszych klanów krasnoludzkich. Podczas Wojny Trzech Młotów klan ten przewodził krasnoludom z Ironforge w wojnie z Thaurissanem i klanem Ciemnego Żelaza. Dziś przywódcą klanu jest król Magni Bronzebeard.

Relacje z innymi

Krasnoludy traktują gnomy jak kuzynów, bardzo przyjacielsko, choć czasem nieco protekcjonalnie. Są zafascynowane ich technologią i często pomagają im ją udoskonalić. Jedyna rzecz, jaka wywołuje konflikty w kontaktach tych ras, to obecność czarnoksiężników u Gnomów. Ludzie są starymi sojusznikami Krasnoludów, które nigdy nie zawahają się pomóc swym ludzkim sojusznikom. Krasnoludy szanują nocne elfy, jednak zupełnie nie rozumieją ich sposobu myślenia czy walki. Dziwi ich też ich niechęć do technologii. Cechą elfów, która odrzuca Krasnoludów, jest wyniosłość i duma, która nierzadko prowadzi do konfliktów między tymi rasami. Mimo czasu, jaki minął od rozbicia się Exodaru na Azeroth, Draenei nie są rasą powszechnie znaną Krasnoludom. Ich technologia budzi w Krasnoludach zakłopotanie i zdziwienie, gdyż jest bardzo odmienna od tej, której sami używają.

Kultura

Stoickie krasnoludy z Ironforge to starożytna rasa dumnych hominidów, która żyje głęboko pod pokrytymi śniegiem szczytami Gór Khaza. Krasnoludy były zawsze przyjaciółmi ludzi i podobnie jak oni kochają wojaczkę i snucie opowieści. Szlachetność krasnoludów z Żelaznej Kuźni wykształciła się właśnie w klanie Miedziobrodych.
Przeciętny krasnolud jest rozważny, ostrożny oraz solidny, sumiennie wykonuje powierzone mu obowiązki. Z zapałem i wytrwałością pracuje oraz walczy. Wielu krasnoludów woli planować do przodu, aby pokonać wyzwania, jednak są wśród nich tacy, którzy pod wpływem chwili z łatwością tracą opanowanie i samokontrolę dając ponieść się emocją.
W minionych wiekach, krasnoludy rzadko opuszczały swoje bezpieczne górskie fortece, w których spędzały czas na metalurgii i obróbce kamieni. Jednak gdy rozbrzmiewało wezwanie do bitwy, stawały w obronie swoich przyjaciół i sojuszników, z niezrównaną odwagą i męstwem.

Wiara

Miedziobrodzi wierzą w Święte Światło, ale nie tak jak inne rasy, gdyż uważają, że jest ono darem od Tytanów, których czczą jako stwórców krasnoludzkiej rasy oraz całego świata. Najbardziej znanym i czczonym przez nich tytanem jest Khaz’Goroth - Rzeźbiarz i Kowal Panteonu, stwórca i opiekun krasnoludów. Na jego cześć nadali nazwę Khaz’Modan i sami siebie nazywają dziećmi Khaza. Krasnoludy często proszą go o ochronę i pomoc przed bitwą, a także o pomoc w codziennych aspektach życia. Jego kapłani odprawiają wszystkie ważniejsze ceremonie. Miedziobrodzi szanują również Aman’Thula – Najwyższego Ojca i przywódcę Panteonu, jednak niewielu jest kapłanów, którzy oddają życie w jego służbie. Częściej niż do niego modlą się do jego małżonki Eonar – Opiekunki Wszelkiego Życia, o uzdrowienie siebie lub bliskich. Jej kapłani są niezastąpionymi uzdrowicielami i obrońcami życia. Wśród Tytanów czczonych przez krasnoludy jest jeszcze Aggamar – Mściciel, którego domeną jest wojna. Jego kapłani są niedoścignionymi wojownikami, którzy wykorzystują swa moc do zmiażdżenia przeciwników. Jak również Norgannon – Strażnik Wiedzy i Mistrz Magii, do którego modlą się mistrzowie run, którzy wierzą iż to on stworzył tę magię.

Język

Miedziobrodzi władają przede wszystkim krasnoludzkim i wspólnym. Jednak potrafią się uczyć języków, jeśli są im potrzebne z przyczyn praktycznych, takich jak prowadzenie handlu czy dyplomacja.

Wygląd

Krasnoludy są niewysokimi i przysadzistymi istotami. Są oni niżsi od ludzi, ale za to wyżsi od gnomów. Męscy przedstawiciele tej rasy osiągają wzrost 114 - 135 cm i charakteryzują się bardzo rozbudowaną muskulaturą. Wąsy i broda, często fantazyjnie zaplecione, są dumą szanującego się krasnoluda. Krasnoludzkie kobiety osiągają wzrost 109 - 129 cm i podobnie jak mężczyźni są raczej przysadziste. Wbrew obiegowej opinii i kpinom ze strony innych ras krasnoludzkie kobiety przeważnie nie noszą bród. Jednakże Fastad Wildhammer wspomina, że jego babka miała brodę, podobnie jak niektóre kobiety pośród krasnoludów wzgórzowych. Jednakże ta cecha anatomiczna nie odstrasza mężczyzn. Wręcz przeciwnie, broda u kobiety uznawana jest za element upiększający twarz, jednak w obecnych czasach nawet jeśli rosną im brody to wolą się golić.

Klasy

Miedziobrodzi zostają: Łamaczami Kości, Łowcami, Paladynami, Kapłanami, Łotrzykami, Wojownikami, Królami gór, Mistrzami run, Wynalazcami, Inżynierami i Siostrami ze Stali.

Klan Dzikiego Młota

Klan Dzikiego Młota rezyduje obecnie w The Hinterlands, gdzie posiada swoją stolicę Aerie Peak. Wielu członków klanu można również spotkać w Kalimdorze oraz na Outlandzie. Przywódcą Dzikich Młotów w Aerie Peak jest Falstad Wildhammer, natomiast jego brat Kurdran Wildhammer przewodzi klanowi na Outlandzie.

Relacje z innymi

Klan Dzikiego Młota nie należy do Przymierza, pomaga jego członkom, ale nie jest jednym z nich. Jest neutralną i niezależną frakcją. Utrzymuje przyjacielskie relacje z wysokimi elfami zamieszkującymi Quel'Danil Lodge. Jeżeli chodzi o ich stosunek do ras Hordy to uważają oni ich za swoich wrogów, w szczególności klan Dragonmaw oraz plemię Revantusk.

Kultura

Krasnoludy Dzikiego Młota znane są ze swojej lekkomyślnej odwagi, jak i z niezrównanej umiejętności latania na gryfach. Są one również dzikie, nieokiełznane, skłonne do hulanek i szamanizmu. Wystrzegają się technologicznych gadżetów na rzecz magii natury i prostych broni, w tym słynnych Burzowych Młotów. Znane są ze swojej bliskiej więzi z gryfami, które traktują jak równych sobie.
Krasnoludy Dzikiego Młota są nieustraszonymi wojownikami i niezachwianymi przeciwnikami zła. W głównej mierze obcują z gryfami i duchami natury, przez co są zdystansowani i nieufni do przedstawicieli innych ras. Pomimo tych cech nie wahają się przyjść z pomocą swoim sojusznikom kiedy zajdzie taka potrzeba.
Fanatyczny zapał do archeologii, który posiadają krasnoludy zamieszkujące Ironforge, nie przeniósł się na krasnoludy Dzikiego Młota. Być może są oni potomkami tajemniczych tytanów, jednak nie ma to dla nich większego znaczenia. Żyją teraźniejszością, a nie przeszłością.
Dla Dziko Młotych najważniejsza jest niezależność, więzy rodzinne oraz ich gryfy. W ciągu roku klan Dzikiego Młota obchodzi trzy rytuały. Jeden podczas, którego wykonuje się wszystkie małżeństwa, drugi dla uczczenia narodzin wszystkich dzieci w danym roku oraz trzeci by opłakiwać wszystkich zmarłych, którzy odeszli w przeciągu roku. Wydaje się to trochę dziwne, bo trzeba długo czekać jeśli urodzi się albo umrze o złej porze roku, ale skutkuje to wzmacnianiem więzi całego klanu. Dzieci urodzone w tym samy roku rosną na swoich najlepszych przyjaciół, razem tego samego dnia obchodzą urodziny i najczęściej poślubiają innych urodzonych w tym samym roku.
Klimat, w którym żyją sprzyja warzeniu ciemnego piwa, które idealnie sprawdza się w chłodne noce i wietrzne dni by utrzymać ciepło. Eksportują swoje piwa na południe do Ironforge i Stormwind. Najbardziej znanym ich wyrobem jest trunek zwany Łzami Gryfa.

Wiara

Krasnoludy Dzikiego Młota związane są z naturą. Wielu z nich jest szamanami i druidami. Niewielu z nich czci Święte Światło, gdyż wiara wymaga zbyt wiele organizacji i filozofii. W Kalimdorze można spotkać Dziko Młotych, którzy uczą się od Nocnych Elfów o Księżycowej Bogini Elune.

Język

Dziko Młoci posługują się krasnoludzkim i wspólnym. Dodatkowo związku z bliskim sąsiedztwem Wysokich Elfów znają thalassian. Również uczą się gnomiego, golbińskiego, orczego i zandali.

Wygląd

Krasnoludy Dzikiego Młota są wyższe i szczuplejsze niż ich kuzyni z Żelaznej Kuźni. Pokrywają swoje ciała tradycyjnymi tatuażami w hołdzie totemom, ideą oraz stworzeniom które czczą. Wystawieni są na działanie słońca i silnych wiatrów, co skutkuje ciemnieniem i hartowaniem ich skóry. Wplatają w brody oraz we włosy, koraliki i pióra, które uważają za talizmany przynoszące szczęście. Golą również głowy na łyso, w szczególności gdy są oni jeźdźcami wiatru. Noszą ciężkie skóry i futra by chronić się przed niepogodą. Również elementy ubrań przyozdabiają piórami.

Klasy

Wśród krasnoludów Dzikiego Młota można spotkać: Barbarzyńców, Jeźdźców Wiatru, Łowców, Szamanów, Druidów, Mistrzów run, Wojowników oraz Siostry Stali.

Klan Ciemnego Żelaza

Współcześnie klan Ciemnego Żelaza służy Ragnarosowi. Zamieszkują podnóża Czarnej Skały w swojej mrocznej stolicy Shadowforge. Znaczna część działalności klanu zamyka się w obrębie Płonącego Wąwozu i Złych Ziem (Badlands), chociaż jego członków widywano również na Mokradłach, na Płonących Stepach, w Loch Modan oraz Dun Morogh.

Relacje z innymi

Ciemne Żelazo jest wrogiem zarówno Przymierza, jak i Hordy. Najprawdopodobniej pomogli oni Sico Thermapluggowi w przeprowadzeniu inwazji troggów na Gnomeregan, jako że w zatrutej stolicy gnomów można spotkać przedstawicieli klanu, jak i ich ambasadora. Nie jest jednak znany ich dokładny udział w dziele zniszczenia.
Niektóre krasnoludy Ciemnego Żelaza zerwały kontakty ze swoim klanem, by realizować swe cele handlowe zarówno z Przymierzem, jak i Hordą. Grupa ta znana jest jako Bractwo Thorium. Ciemne Żelazo ogłosiło, że Bractwo jest wrogiem klanu, a obie grupy są obecnie w stanie wojny.

Kultura

Krasnoludy Ciemnego Żelaza są znane z tego, że potrafią manipulować ludźmi, są chciwe, okrutne i despotyczne, jednak Franclorn Forgewright twierdzi, że nie zawsze takie były i że złe cechy przejęły od swego pana Ragnarosa. Może być to prawdą, gdyż Generał Angerforge, Franclorn Forgewright czy Bractwo Thorium udowodnili, że są zdeterminowani, dzielni, a nawet honorowi. Mimo to polityka prowadzona przez Ciemne Żelazo jest zdradziecka i brutalna. Za zbrodnie popełnione wobec krasnoludów Ciemnego Żelaza jest tylko jedna kara - śmierć. Starożytna tradycja nakazuje, że winny musi zapłacić cenę krwi w Kręgu Prawa, walcząc z dzikimi stworzeniami zebranymi w całym Azeroth. Nie wiadomo, czy ktokolwiek przeżył tę okrutną próbę. Krasnoludy Ciemnego Żelaza są również znane ze swojego rzemiosła, talentów magicznych i monumentalnej architektury.
Unikają bezpośredniego starcia, raczej stosując zasadzki lub atak z dystansu. Służą one same sobie, nie mając wielkiej lojalności wobec klanu, jak pozostałe dwa krasnoludzkie klany. Skore są do ucieczki i zdrady swych sojuszników, byle ocalić własne życie.

Język

Posługują się wspólnym i krasnoludzkim. Czasami uczą się również goblińskiego i niższego wspólnego, by porozumiewać się ze stworzeniami zamieszkującymi ich terytorium, a ich władcy uczą niektórych członków klanu swojej starożytnej mowy - kalimag.

Wygląd

Krasnoludy Ciemnego Żelaza wyraźnie odróżniają się od pozostałych dwóch klanów. Budową przypominają Miedziobrode, jednak są mniej zwaliste i zwinniejsze. Kolor skóry waha się od bladej bieli po śmiertelną szarość, a ich włosy i brody są białe, czarne lub rude. Ich oczy płoną pomarańczowym blaskiem - jest to jeden z wielu darów od ich ognistego pana, Ragnarosa. Również jemu zawdzięczają bardziej wytrzymała skórę, odporną na wysokie temperatury oraz poparzenie.

Klasy

Wśród ich szeregów można spotkać: Szamanów, Elementalistów, Magów, Czarowników, Czarnoksiężników, Zabójców, Wojowników, Łotrzyków, Łowców, Kapłanów, Bombardierów i Wynalazców.

Urodzeni z Mrozu

Urodzeni z Mrozu zamieszkują Burzowe Szczyty (Storm Peaks), a większość nazywa Ostoję Mrozu (Frosthold) swoim domem.

Relacje z innymi

Ostatnimi czasy Krasnoludy Mrozu zaprzyjaźniły się z Ligą Odkrywców - w przeciwieństwie do Krasnoludów Żelaza - i witają z otwartymi ramionami w swoich domach wszystkich członków Przymierza. Yorg Stormheart, Król Dzieci Mrozu, zgodził się pozwolić swemu ludowi na wstępowanie do Sojuszu podczas walki z Królem Liszem. Duże korzyści z sojuszu czerpie Liga Odkrywców, która uważa, że Urodzeni z Mrozu mogą pomóc jej w zadaniu odkrywania informacji na temat tytanicznego dziedzictwa krasnoludów.
Obecny związek Dzieci Mrozu z Krasnoludami Żelaza nie jest znany, jednak może być nieprzyjazny, jeśli nic nie zmieniło się od ostatnich bitew. Ten kontakt stanowi powtórzenie konfliktu między krasnoludami z Ironforge oraz Wildhammerami a krasnoludami Ciemnego Żelaza.

Kultura

Tak jak krasnoludy z klanu Dzikiego Młota sprzymierzyły się z gryfami podczas Drugiej Wojny, tak Dzieci Mrozu nawiązały specjalną więź z latającymi stworzeniami – Orłami Burzowej Grani. Te orły są wyraźnie większe od innych gatunków orłów i są bardzo odporne, co pozwala im mieszkać w trudnych warunkach Burzowych Szczytów, co jest podobne do sytuacji samych Krasnoludów Mrozu. Urodzeni z Mrozu dosiadają tych wielkich bestii jako latających wierzchowców oraz hodują je – ich pisklęta można spotkać w Ostoi Mrozu.

Język

Urodzeni z Mrozu posługują się krasnoludzki oraz wspólnym, nic nie wskazuje na to by znali oni inne języki.

Wygląd

Z oddali Urodzeni z Mrozu wyglądają jak normalne krasnoludy, jednak po bliższych oględzinach widać, że mają one wyraźny jasnoniebieski kolor skóry, niemalże upodabniający ją do lodu. Po dalszym przyjrzeniu można zauważyć, że Krasnoludy Mrozu mają podobne znaki, jak Ziemni (Earthen). To może wskazywać, że Dzieci Mrozu to Ziemni, którzy zaadaptowali się w surowym klimacie Northrend.

Klasy

Urodzeni z mrozu to zazwyczaj: Wojownicy, Kapłani, Łowcy i Jeźdźcy.

Krasnoludy Żelaza

Stolica Krasnoludów Żelaza znajduje się w Thor Modan na Wzgórzach Grizzly (Grizzly Hills). Służą one mrocznemu tytanowi Lokenowi.

Relacje z innymi

Są one w stanie wojny z Ziemnymi (Earthen) i górskimi gigantami. Również posiadają wrogie nastawienie do wszystkich członków Przymierza oraz Hordy.

Kultura

Podczas gdy Ziemni są stworzeni z kamienia, krasnoludy żelaza są zbudowane z metalu i mogą tworzyć golemy oraz miasta z metalu.
Dodatkowo krasnoludy żelaza są w stanie podporządkować gigantów swojej woli dzięki użyciu runów, podobnych do tych wyrytych na ich własnej skórze. Używają oni runicznych gigantów w trakcie wojny z Ziemnymi oraz gigantami z kamienia i ziemi.

Język

Ich głównym językiem, którym posługują się na co dzień jest tytaniczny. Znają one jednak również krasnoludzki.

Wygląd

Krasnoludy Żelaza naznaczone są runami mocy - z elektrycznością pulsującą pod ich twardą, metaliczną skórą - mogą one reprezentować brakujące ogniwo między Krasnoludami, a legendarnymi Tytanami z mitów.

Klasy

Żelazne Krasnoludy są: Wojownikami, Magami, Szamanami, Mistrzami run, Łowcami, Kapłanami, Zabójcami oraz Jeźdźcami.


Wiek

Krasnoludy są długo żyjącą rasą, ich maksymalna długość życia wynosi 450 lat.
Dorosłość: 40 lat
Wiek średni: od 125 lat
Starość: od 188 lat
Sędziwy wiek: od 250 lat

Historia – Historia Krasnoludów

Krasnoludy posiadają ponad dwa i pół tysiąca lat znanej im historii, odkąd to nastąpiło ich przebudzenie. Przez ten czas założyły królestwo, rozwinęły się, przeżyły rozłam oraz wojny wewnętrzne. Dodatkowo od niedawna zaczęły zgłębiać historię na temat swojego pochodzenia oraz przodków.

Spoiler:
Historia Krasnoludów

Na samym początku, około stu czterdziestu siedmiu tysięcy lat temu, kiedy to Azeroth nie wyglądał tak jak dzisiaj, przybyli potężni Tytani i za sprawą swej mocy zaczęli go kształtować. By ułatwić sobie to zadanie, stworzyli oni Ziemnych, istoty z kamienia obdarzone władzą nad ziemią, za pomocą której bez wysiłku mogli drążyć podziemne tunele oraz zaznajomionych z tajnikami magii runicznej.

Przez osiemdziesiąt dwa tysiące lat kształtowania Azeroth i następne pięćdziesiąt pięć tysięcy, Ziemni żyli w spokoju, aż do początku Wojny Starożytnych. Nie chcąc w niej uczestniczyć Ziemni udali się do swoich podziemnych miast, w których się zamknęli. Jednak wojna ich nie ominęła, w podziemiach napotkali na demony, z którymi zaczęli toczyć batalie. Po zakończeniu wojny, udali się do Hal Tytanów – Uldum, Uldaman i Ulduar, gdzie zapadli w głęboki sen.

Po przespaniu siedmiu i pół tysiąca lat następuje przebudzenie Ziemnych w Uldaman, którzy podczas snu przeszli przemianę. Ich kamienne ciała zmieniły się w miękką skórę, a mineralne narośla na ich twarzach w brody. Stracili oni również swoją moc władania nad ziemią oraz stali się śmiertelnymi istotami. Po wyjściu z Uldaman postanowili udać się na północ, gdzie wśród ośnieżonych górskich szczytów założyli miasto – Ironforge, a same góry nazwali Khaz’Modan na cześć ich stwórcy Khaz’Gorotha.

Musiało minąć około tysiąca trzystu lat, aż doszło do spotkania przedstawicieli jednego z królestw Ludzi i Ziemnych, którzy od tej pory nazywani byli Krasnoludami.

Krasnoludy, żyły spokojnie przez dziewięćset siedemdziesiąt lat, aż do śmierci ich Najwyższego Króla Modimus Anvilmarr. Wtedy to wybuchła wojna zwana dzisiaj Wojną Trzech Młotów. Była to wojna domowa między trzema krasnoludzkimi klanami, które chciały przejąć władzę w Ironforge. Klanem Miedziobrodych dowodził Tan Madoran Miedziobrody, Klanem Dzikiego Młota dowodził Tan Khardros Dziki Młot a Klanem Ciemnego Żelaza Tan czarownik Thaurissan. Ostatecznie zwyciężył Klan Miedziobrodych, który przejął kontrolę nad miastem i wygnał pozostałem klany. Klan Dzikiego Młota udał się na północ gdzie założył miasto Grim Batol, zaś Klan Ciemnego Żelaza na południe, gdzie wśród Gór Czerwonej Grani Thaurissan zakłada miasto nazwane swoim imieniem.
Klan Ciemnego Żelaza żywi się chęcią zemsty na swoich kuzynach, formuje armię i gdy ta jest gotowa, wyrusza by ich zmiażdżyć. Thaurissan przewodzi atakowi na Ironforge natomiast jego żona Modgud atakuje Grim Batol. W obu miejscach Ciemne Żelazo ponosi klęskę. Klan Miedziobrodych łączy swoje siły z Klanem Dzikiego Młota by dać nauczkę Thaurissanowi i jego klanowi. Thaurissan w akcie desperacji przyzywa Ragnarosa – Pana Ognia, Nieśmiertelnego Lorda Żywiołaków Ognia, jednego z Generałów Starych Bogów, który niewoli Klan Ciemnego Żelaza. Niestety Miedziobrodzi i Dzikie Młoty nie są w stanie przeciwstawić się jego mocy, wycofują się.
Klan Dzikiego Młota nie może wrócić do Grim Batol, gdyż przed śmiercią Modgud rzuciła na nie klątwę. W tej sytuacji Dziko Młoci udają się dalej na północ, gdzie zakładają nowe miasto Aerie Peak.
Po tych wydarzeniach inżynierowie Miedziobrodych i Dzikich Młotów budują wielki most – Thandol Span, by ułatwić kontakty między klanami. Synowie Madorana i Khardrosa stawiają wielkie statuy swym ojcom, w Dolinie Królów w Loch Modan.

Sześćdziesiąt lat później następuje pierwsze spotkanie Krasnoludów z Gnomami, pomiędzy którymi zawiązuje się sojusz.

Przez kolejne sto siedemdziesiąt lat nic się nie dzieje, co wpływałoby na Krasnoludy. Do czasu Pierwszej Wojny, od początku której po pięciu latach następuje zawiązanie Sojuszu Lordearonu, w którego skład wchodzą Ludzie, Wysokie Elfy, Krasnoludy oraz Gnomy.

Rok później po zawarciu rozejmu rozpoczyna się Druga Wojna, w czasie której uczestniczą Krasnoludy. Biorą udział w większości bitw, z których to do szczególnych należą: Bitwa pod Mrocznym Portalem, Bitwa o Grim Batol oraz Bitwa o Dun Modr.

Po niespełna dwudziestu latach od początku Drugiej Wojny rozpoczyna się Trzecia Wojna, w której czynny udział biorą Krasnoludy. Z ważniejszych wydarzeń, w których zasłużyły się Krasnoludy to: wykucie Ashbringera przez samego Magniego Miedziobrodego, wyprawa Ligi Odkrywców na Northrend pod dowództwem Muradina Miedziobrodego w poszukiwaniu Ostrza Mrozu oraz założenie miasta i osady archeologicznej w Bael Modan.


Charakter

Krasnoludy są wyjątkowo podejrzliwe, trzeba dużo czasu by zdobyć ich zaufanie, szczególny problem mają Elfy i Draeneie. Nie przepadają za magicznymi sztuczkami, wolą młoty, topory czy też strzelby. Jest to bardzo uparta rasa, gdy sobie coś postanowią, to choćby miało kosztować ich to życie i tak to zrobią, albo umrą próbując.

Alkohol

Krasnoludy kochają alkohol! Spotkanie w tawernie Krasnoluda bez kufla w dłoni jest wręcz niemożliwe. Związku z ich zamiłowaniem nie są w stanie upić się jednym piwem, jednak nie można też przesadzać z ilością, gdyż alkohol działa na nich tak samo jak na inne rasy.

Bogactwo

Wśród swoich przeciwników Krasnoludy postrzegane są jako chciwe krasnale. Jednak w krasnoludzkim społeczeństwie bogactwo jest oznaką życiowego sukcesu. Biedny Krasnolud jest na ogół postrzegany jako niedoświadczony, nierozgarnięty. Mimo iż Krasnoludy potrafią być zachłanne, są także bardzo szczodre jeśli odpłacają za jakąś przysługę, lub pomagają przyjaciołom i sojusznikom.

Umiejętności

Właściwie żadna inna rasa nie przywiązuje takiej wagi do szczegółów jak Krasnoludy. Krasnoludy pilnie uczą się wybranego rzemiosła od najmłodszych lat, pod okiem starszych Krasnoludów. Większość krasnoludzkich wyrobów powstaje dość wolno, ale wiele z nich jest także działami sztuki. Osiągnięcie mistrzostwa w rzemiośle jest uważane przez Krasnoludów za wyczyn zasługujący na wielki szacunek i respekt.

Honor

Dla Krasnoluda, honor jest wszystkim. Bogactwo można zyskać i stracić, ale honor jest jedyną stałą rzeczą w ciągle zmieniającym się świecie. Krasnoludy cenią go sobie bardzo wysoko, wyżej nawet niż własne życie. Miażdżąca większość Krasnoludów wolałaby zginąć, niż zdradzić, użyć podstępu czy zhańbić się w inny sposób.

Broda

Krasnoludzka broda często wywołuje śmiech albo też rozbawienie u innych ras. Osobnicy, którzy dopuścili się takiej zniewagi powinni mieć się na baczności, gdyż wszystko może się wydarzyć. Krasnoludy bardzo cenią sobie swoje brody, nigdy ich nie golą i nie strzygą, ale za to związują, zaplatają w warkocze oraz przyozdabiają. Szacunek Krasnoluda do innego Krasnoluda opiera się w dużej mierze na długości brody, w większości przypadków krótka broda oznacza niedoświadczonego młodzieńca, natomiast długa świadczy, że dany osobnik przeżył już swoje.

Wiara – Tytani

Większość Krasnoludów wierzy w Tytanów, od czasu kiedy to dowiedzieli się, że zostali przez nich stworzeni. Można jednak znaleźć wśród nich wyznawców innych religii.

Spoiler:
Tytani

Obrazek

Tytani są niesamowicie potężną rasą, to boskie istoty przemierzające Wszechświat i rozkazujące nowym światom. Istnieją dwie znane nam rasy Tytanów:

I. Asowie są olbrzymami o platynowej skórze, którzy kiedyś stworzyli oceany i niebo. Ich sferami mocy są: burza, mróz i woda. Są bardzo samotni, dystansują się od wszelkich stworzeń śmiertelnych, nie chcąc naruszać delikatnej równowagi ewolucji. Ich dzieci są górskimi i morskimi olbrzymami, których celem jest opieka na wysokimi górami i oceanami.
II. Wanowie natomiast są olbrzymami o brązowej skórze, którzy stworzyli góry i wszelkie otchłanie. Ich dziećmi są Ziemni, których zadaniem było "rzeźbienie" świata. Podobnie jak Asowie, starają się trzymać z dala od śmiertelnych stworzeń.

Większość znanych Tytanów pochodzi z elity panującej sekty zwanej Panteonem - to najwyższa rada tytanów, którzy kształtowali światy i pilnowali wszechświata. W jej skład wchodzą przywódcy rasy tytanów, którzy wzmocnili Smocze Aspekty. Niewielu jest znanych z imienia, poza poniższą garstką:

Aman’Thul

Obrazek

Najwyższy Ojciec, przywódca Panteonu, najstarszy i najmądrzejszy z tytanów, władca czasu i przeznaczenia. Przekazał część swej kosmicznej mocy brązowemu smokowi Nozdormu, by ten strzegł samego czasu i pilnował wiecznie zmiennych ścieżek losu oraz przeznaczenia. Jako przywódca tytanów, Aman'Thul jest odpowiedzialny za stworzenie wszystkich światów, w tym Azeroth. Wszyscy ci, którzy wielbią tytanów, najżarliwsze modły wznoszą właśnie do niego. Jest bratem Sargerasa, ojcem Golgannetha Grzmiącego oraz mężem Opiekunki Wszelkiego Życia - Eonar. Ma on długie włosy i brodę sięgającą do pasa. Do tego posiada metaliczną skórę wytworzoną z platyny oraz oczy lśniące żółtym blaskiem. W dłoni natomiast dzierży kostur – Orodura, z symbolem błyskawicy na końcu i elektrycznością płynącą po całej jego długości.

Eonar

Obrazek

Opiekunka Wszelkiego Życia, mniej więcej 64,000 lat przed Pierwszą Wojną Eonar przekazała część swej mocy Alexstraszy, by ta mogła chronić życie, a inną część powierzyła Yserze, by ta mogła bronić natury i opiekować się Szmaragdowym Snem. Domenami Eonar jest natura, leczenie, życie, stworzenie i ład. Jej wyznawcy modlą się do niej gdy chcą prosić o uzdrowienie siebie albo swoich bliskich, również kobiety, które spodziewają się dziecka. Jej kapłani są obrońcami wszelkiego życia i zdolnymi uzdrowicielami. Są też najbardziej nieustępliwymi z przeciwników nieumarłych, którzy są zaprzeczeniem życia. Czerwone smoki z Azeroth są jej szczególnie bliskie: oddają cześć jej pamięci poprzez nieustanną walkę z chaosem i zniszczeniem. Jest ona wielką, brązowoskórą kobietą, która posiada delikatne rysy kontrastujące z jej naturalną fizyczną i magiczną siłą. Dzierży powykręcaną, alabastrową laskę - Seschenal, a kwiaty zakwitają u jej stóp.

Norgannon

Obrazek

Strażnik Wiedzy i Mistrz Magii. W wielu światach stworzonych przez tytanów, użytkownicy magii wielbią go jako ucieleśnienie ich sztuki i szepczą jego imię podczas rzucania zaklęć, podczas gdy inni wzywają je, by chronić się przed spaczeniem magii tajemnej. Norgannon powierzył część swojej magii niebieskiemu smokowi Malygosowi i nakazał mu zostać strażnikiem magii i tajemnej wiedzy. Powierzył mu również mapę linii skupienia Azeroth, znaną jako Arcanomicon. Wie on niemal wszystko i jest beznamiętny, jego twarz pozbawiona jest wyrazu. Posiada platynową skórę, która emanuje tajemną mocą o tak wielkiej sile, że skóra błyszczy a włosy stają dęba. Nosi długi płaszcz skrywający jego głowę, tunikę oraz długa brodę. Jest on historykiem Tytanów i dzierży wielki dysk z wyrytymi na nim glifami i zapisami.

Golganneth

Obrazek

Grzmiący, jest synem Aman'Thula i Eonar. Stworzył on niebiosa i morza Azeroth, jak również wszystkie morskie stworzenia w tym morskich gigantów. Oddają oni mu cześć i poświęcają kilka ceremonii w roku ku jego czci. Te ceremonie obejmują granie na muzycznych rogach oraz karmienie małych ryb. Golganneth czerpie radość ze swych tworów i wspiera Panteon w misji zaprowadzania ładu w chaosie. Ma on donośny śmiech, który często się rozlega, gdyż ma on finezyjne poczucie humoru. Jego głos potrafi kruszyć góry, więc stara się go nie używać zbyt często, gdyż jego zadaniem jest tworzenie, a nie niszczenie. Jest on żwawym, energetycznym tytanem, który raduje się wszystkim, co stworzy. Jednak w głębi ducha kocha gniew natury. Posiada platynową skórę i oczy nieustannie miotające błyskawicami. Gdy rusza do walki, dmie w potężny róg - Shargahn.

Khaz’Goroth

Obrazek

Rzeźbiarz i Kowal Świata, największy z rzemieślników, mistrz wielu sztuk i dyscyplin. Jest on mądry w dziedzinie budownictwa i inżynierii. Stworzył i wyrzeźbił góry w Azeroth. Z pomocą Eonar stworzył krasnoludy, troggi i górskie giganty. Podczas nasycania mocą Smoczych Aspektów, nadał on władzę nad ziemią i głębinami świata szlachetnemu Neltharionowi. Khaz'Goroth jest przysadzistym i brązowoskórym tytanem, na którego ciele w różnych miejscach pojawiają się niewielkie płomienie. Wydaje się być ciągle niezadowolony i zawsze nosi przy sobie młot - Vulraiis.

Sargeras

Obrazek

Zdrajca Panteonu, największy wróg Tytanów, twórca i lider Płonącego Legionu., brat Aman’Thula. Był on obrońcą światów i czempionem Panteonu, jednak zmienił sie przez milenia. Sargeras robi wszystko, by przeciwstawić się dziełu stworzenia i niszczy to, co tytanom udało się osiągnąć przez lata swej działalności. W konsekwencji tych działań stał się on panem zła, zniszczenia oraz mistrzem wszystkiego co demoniczne. Jest on istotą wielką ponad wyobrażenie. Jego ciało w całości pokryte jest płonącym kostiumem, z czarnych stopionych płyt. Wściekle tańczące płomienie otaczają jego głowę formując gęstą burzę włosów i rozwianą brodę. Para rogów wyrasta mu z czoła, a z tyłu ciągnie się płonący ogon pozostawiający ognisty ślad.

Aggramar

Obrazek

Mściciel, następca Sargerasa w Panteonie, obrońca. Rolą Aggramara jest eliminowanie sił zniszczenia i chaosu, głównie Płonącego Legionu oraz chronienie porządku poprzez militarną taktykę i wojenną siłę. Bohaterowie z wielu światów czczą go wykrzykując jego imię, gdy ruszają do walki z Płonącym Legionem. Jego kapłani są wspaniałymi wojownikami i zażartymi wrogami, którzy wykorzystują moc swej wiary by miażdżyć wrogów. Ten brązowy gigant wygląda imponująco w złotej todze otulającej jego ciało. Aggramar jest bardzo wyważony, pozbawiony emocji i znacznie bardziej opanowany niż jego dawny mistrz. Wykonuje rozkazy i organizuje taktykę ze spokojnym, profesjonalnym podejściem, wykonując wszystkie obowiązki tak, jak powinny być zrobione. Posiada on miecz, który niegdyś był częścią większej broni zwanej Gorshalach ("Mroczny Rozdzieracz"), która była najpotężniejszą bronią we wszechświecie. Sargeras nosił to potężne ostrze aż do swego upadku, gdy broń, obdarzona czuciem, pękła zamiast służyć złemu uciskowi. Aggramar wie, że jeśli kiedykolwiek zjednoczy jego połowę, Taeshalacha ("Rozdarcie Płomienia") z częścią Sargerasa, Gorribalem ("Mrocznym Burzycielem"), Gorshalach się odrodzi. Aggramar bardzo pożąda tej broni, jednak nie posiada jeszcze wystarczającej mocy by stawić czoła Sargerasowi.

Tytani przynieśli ze sobą tajemnicę magii runicznej do świata Azeroth. W mitologii trolli nazywani są Wędrowcami. Natomiast według niektórych ocalałych źródeł na świecie były: Trolle, Ziemni, Taureni oraz Górskie i Morskie Giganty. Giganci i Ziemni byli bezpośrednimi dziełami Tytanów, stworzonymi aby wspomagać ich w kształtowaniu Azeroth. Trolle i Taureni prawdopodobnie były pierwszymi rasami, które pojawiły się na drodze ewolucji, zapewne dzięki wpływowi Studni Wieczności. Brak innych informacji skąd te rasy mogłyby pochodzić. Smoki są starsze niż Trolle i Taureni, lecz nie wiadomo czy są one starsze niż Tytani. Jednakże wzmianki pochodzące z czasów Wojny Starożytnych określają smoki jako "ogary Tytanów". To może wskazywać na stworzenie smoków przez Tytanów jako strażników Azeroth. Najciekawsze jednak są legendy Furbolgów, które dotyczą przybycia Tytanów do ich krainy w Northrend. Sugerowałoby to, że są oni starsi od Tytanów.


Język – Krasnoludzki

Krasnoludy posiadają swój własny język, który jest hybrydą ludzkich liter i tytanicznych run.
Spoiler:
Język Krasnoludzki

Krasnoludy pierwotnie nie posiadały swojego własnego języka pisanego, wszystko opierały na przekazie ustnym. Dopiero Ludzie nauczyli je pisania w języku wspólnym, który był znacznie łatwiejszy i prostszy od runów. Po latach Krasnoludy dostosowały zapis do swoich potrzeb i stworzyły dziwną hybrydę tytanicznych glifów i ludzkich liter.

Garść słów i zwrotów w języku krasnoludzkim:
Angazgrungron – Żelazna Kuźnia (Ironforge)
Angaz - żelazo
Ankor – królestwo
Az - topór bojowy
Azul - dowolny rodzaj metalu; rzetelny, niezawodny; krzepki krasnolud
Bael – czerwony
Beal Modan - Czerwona Góra
Bran - sprytny, inteligentny
Cynkar – twardy
Draig'cyfail – „Serce smoka”, tytuł nadany czarodziejowi Rhoninowi
Dwyar'hun - "Gwiezdny Łuk", rodzaj kuszy strzelającej nabijanymi ćwiekami kulkami zamiast bełtami
Dun - wioska, kraina
Dum - zagłada lub ciemność
Dumangaz - Ciemne Żelazo
Duraz - kamień lub płyta
Elg - Elf
Eto - nie
Gal - złoto
Ghal - czaszka
Gor - dzika bestia
Gorgrundaz - Dziki Młot
Gorog - ciemne piwo
Grim - nieugięty, surowy, srogi
Grob - Goblin
Grogar - rozwodnione piwo
Grom - nieposłuszeństwo
Grong - kowadło
Gronti - Gigant
Grung - kopalnia
Grungron - kuźnia
Grundaz – młot
Gwyarbrawden - rytuał odprawiany wśród krasnoludzkich wojowników zawiązujący braterstwo krwi. Jest to również rodzaj sprawiedliwości. Ten, kto wobec innego przysięgnie Gwyarbrawden musi pomścić śmierć tej osoby bez względu na trudności
Haggis - danie składające się z mieszanki mielonego mięsa, płuc i wątroby owcy lub jagnięcia, wymieszanej z tłuszczem, cebulą, owsianką i ziołami, gotowane we flaku z żołądka zabitego zwierzęcia
Hirn - róg
Izor - miedź
Izortromm - Miedziobrody
Kadrin - przełęcz górska
Karag - wulkan lub jałowa góra
Karak - długowieczny
Khadgar – zaufanie
Khaz Modan - "Góra Khaz", nazwa nadana na cześć tytana Khaz’gorotha
Khazad - Krasnolud
Khazk - ziemia
Kibil - srebro
Klad - zbroja
Loch - jezioro
Lid - język
Lorn - ląd
Magna – „Obrońca”, tytuł używany wobec Strażników zarówno płci męskiej, jak i żeńskiej
Modan - góra
Oie - tak
Ogri - Ogr
Okk - dlaczego, jak
Rhun - runa, słowo
Skarrenruf - niebo
Stromez - potok
Skaz - złodziej
Thagi – zdrajca
Thane - król
Thra - dziecko
Throng – armia, klan
Tromm - broda
Ungor - jaskinia, pieczara
Urkk - Ork
Uzbad - władca
Uzkul - kości
Valdahaz - browarnia
Vorn - farma
Varr - morze
Wanrag – gdzie
Wanrak – kiedy
Zharr - ogień
Zhuf - wodospad
Zorn - wyżyna, płaskowyż

W kulturze krasnoludów nazwiska są równoznaczne z nazwą klanu lub odnoszą się do pierwotnego zawodu. Pośród trzech głównych rodzin – Miedziobrodych, Dzikiego Młota i Ciemnego Żelaza, występują również pomniejsze klany im podporządkowane. Niektóre nazwiska rodowe są nadawane w uznaniu zasług lub pewnych wydarzeń, zastępując pierwotne nazwisko. Dla przykład Falstad Dragonreaver naprawdę nazywa się Falstad Wildhammer. Nowe nazwisko może zostać przekazane potomkom, jednak jest to indywidualna decyzja. Innym przykładem są członkowie rodziny „Thunderaxe”, którzy podczas Wojny Trzech Młotów przeszli na stronę klanu Ciemnego Żelaza, zmieniając nazwisko na „Pikesplitter”.


Klasy

W zależności od Klanu Krasnoludy posiadają różne profesje, które częściowo się pokrywają tj. wojownik, łowca, wynalazca, szaman czy mistrz run. Są jednak też takie, które rzadko występują u innych ras lub są tam niespotykane np. Jeździec Wiatru, Siostra Stali czy Król Gór.

Inni – Znane Krasnoludy

W krasnloludzkim społeczeństwie niektóre Krasnoludy są bardziej znane od innych, w związku z ich zasługami i osiagnięciami, ale nie tylko. Jedni załynęli w bitwach, inni coś wynaleźli, niektórzy przynależą do rodziny królewskiej, a jeszcze inni zostali zapamiętani ze względu na swoje występki.
Spoiler:
Znane Krasnoludy

Modimus Anvilmar – Ostatni Najwyższy Król krasnoludów. Martwy.

Obrazek

Madoran Bronzebeard – Król krasnoludów Ironforge i Tan Klanu Miedziobrodych w czasie trwania Wojny Trzech Młotów. Ojciec trzech braci: Magniego, Muradina i Branna. Martwy.

Obrazek

Magni Bronzebeard – Król krasnoludów z Ironforge, głowa Klanu Miedziobrodych, wielki wojownik i przywódca swego ludu. Najstarszy ze swojego rodzeństwa, ojciec Moiry Bronzebeard (obecnie znanej jako Moira Thaurissan). Wykuł Ashbringera, legendarny miecz będący teraz w posiadaniu Tiriona Fordringa.
Magni chcąc uchronić swój lud przed kataklizmem aktywuje jedną z tablic znalezionych w Ulduar i pada ofiarą klątwy, która przemienia go w diamentowy posąg. Obecnie jest on skamieniały.

Obrazek

Muradin Bronzebeard – Bohater Przymierza, członek rodziny królewskiej, młodszy brat Króla Magniego Bronzebearda oraz starszy brat odkrywcy Branna Bronzebearda. Członek Ligi Odkrywców, walczył zarówno w Drugiej jak i Trzeciej Wojnie, był ambasadorem na dworze Terenasa Menethila, gdzie nauczył walki jego syna – Arthasa. Później został przywódcą wyprawy na Northrend, gdzie zaginął.
Muradin (Yorg Stormheart) został odnaleziony przez braci i odzyskał utracone wspomnienia. Opuścił on Urodzonych z Mrozu i przybył do Ironforge, gdzie zasiada w Radzie Trzech Młotów, jako przedstawiciel Klanu Miedziobrodych.

Obrazek

Brann Bronzeberad – Najmłodszy z trzech braci Miedziobrodych, sławny podróżnik. Nie ma chyba takiego miejsca, w którym go jeszcze nie było. Obecnie przebywa w Uldum.

Obrazek


Vanndar Stormpike – Przywódca klanu Burzowej Piki w górach Alterac.

Obrazek

Khardros Wildhammer – Przywódca klanu Dzikeigo Młota w czasie Wojny Trzech Młotów, ojciec Falstada i Kurdrana. Martwy.

Obrazek

Falstad Wildhammer – Zwany Pogromcą Smoków, obecny Wielki Tan Dzikich Młotów, znany z wielu zwycięskich batalii ze smokami. Uczestniczył w uwolnieniu Alexstraszy, Królowej Smoków z Grim Batol. Obecnie przedstawiciel Klanu Dzikiego Młota w Radzie Trzech Młotów, przebywa w Ironforge.

Obrazek

Kurdran Wildhammer – Następca Khardrosa Wildhammera, Tan Twierdzy Dzikiego Młota w Outland. Wprawiony w boju wojownik, niemal nigdy nie rozstaje się ze swoim zaufanym wierzchowcem, gryfem Sky-Ree. Obecnie przebywa w Twilight Highlands.

Obrazek

Czarownik Thaurissan – Tan klanu Ciemnego Żelaza w czasie Wojny Trzech Młotów, dowodził atakiem na Ironforge. Został odparty do Gór Czerwonej Grani gdzie w akcie desperacji przyzwał Ragnarosa. Martwy.

Obrazek

Modgud – Czarownica, żona Thaurissana, dowodziła atakiem na Grim Batol w czasie Wojny Trzech Młotów, przed śmiercią rzuciła klątwę na miasto. Została zabita przez Khardrosa Wildhammera. Martwa.

Obrazek

Dagran Thaurissan – były Imperator Ciemnego Żelaza, syn Modgud i Czarownika Thaurissana. Był nieświadomy tego, że tak naprawdę służy Ragnarosowi. Ożenił się z Moirą Bronzebeard (porwaną z Ironforge), która dała mu syna - Dagrana Thaurissana II. Martwy.

Obrazek

Moira Thaurissan (z domu Bronzebeard) – Księżniczka Ironforge, Królowa Regentka Klanu Ciemnego Żelaza oraz reprezentantka Klanu Ciemnego Żelaza w Radzie Trzech Młotów. Jest ona córką Króla Magniego Bronzeberad, wdową po Imperatorze Dagranie Thaurissanie oraz matką Fenrana Thaurissana. Obecnie przebywa w Ironforge.

Obrazek

Dagran Thaurissan II – syn Dagrana Thaurissana i Moiry Thaurissan. Jako że jest on dziedzicem rodów Bronzebeard i Thaurissan, to jest on jednocześnie sukcesorem tronu Króla Ironforge oraz Imperatora Ciemnego Żelaza.
Do czasu osiągnięcia przez niego pełnoletności, władzę w Ironforge sprawuje Rada Trzech Młotów, składająca się z Moiry, Muradina Bronzebearda oraz Falstada Wildhammera.

Obrazek

Franclorn Forgewright – sławny architekt i kowal Klanu Ciemnego Żelaza. Twórca Tamy Stonewrought, tuneli prowadzących z Dun Morogh do Loch Modan oraz tego z Loch Modan do Searing Gorge, a także twórca miasta Shadowforge, stolicy Ciemnego Żelaza, oraz bliźniaczych młotów – Ironfoe i Ironfel. Martwy.

Obrazek

Kaltor Ironfoe – legendarny krasnoludzki kowal. Wykuł wiele broni, ale najsłynniejsze są trzy topory nazwane jego własnym nazwiskiem. Dwa są w krasnoludzkich rękach, ale jeden gdzieś zaginął. Młot Ironfoe wykuty przez Forgewrighta został nazwany na jego cześć. Martwy.

Obrazek

Velog Icebellow – został przywódcą Urodzonych z Mrozu, po odejściu Yorga Stormhearta (Muradin Bronzebeard).

Obrazek


Timeline aktualizacji: World of Warcraft Wrath of the Lich King
Rok 10027 Kalendarza Kaldoreiskiego (P.S.)
Rok 3390 Kalendarza Thoradina (A.D.)
Rok 619/620 Kalendarza Królewskiego (K.C.)
Rok 27 Kalendarza Lothariańskiego (L.C.)
Część już zaktualizowana do Cataclysmu (rok później), reszta wkrótce.



[Za zgodą administratora]
Źródło: Społeczność Role Play - Szare Pióra
Autor: Caone
Chętnych do gry Role Play i sesji RPG niczym papierowych w uniwersum Warcrafta, zapraszamy :)
Na górę
  Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do: